Hotels en vakantieparken
In hotels en vakantieparken komen klanten van diverse pluimage: in hun vrije tijd en zakelijk. Helaas zijn er ook klanten die een hotel of vakantiepark gebruiken als plek voor uitbuiting. Er is dan sprake van mensenhandel.

Signalen opvangen
Als receptionist, beveiliger, medewerker technische dienst of medewerker housekeeping kun je door jouw functie signalen van mensenhandel opvangen en doorgeven. Daardoor kunnen slachtoffers van mensenhandel worden geholpen en daders worden aangepakt.

Wat moet de manager doen? Hiervoor heeft Defence for Children een flyer voor managers ontwikkeld met een stappenplan om illegale prostitutie en mensenhandel tegen te gaan.
Kies de e-learning die past bij jouw functie
Voor medewerkers van hotels en vakantieparken zijn er e-learnings signalering seksuele uitbuiting gemaakt voor de volgende functies:
- Receptionisten
- Beveiligers
- Medewerkers technische dienst
- Medewerkers housekeeping
(deze e-learning is ook te volgen in het Engels, Pools en het Spaans)
Ook is er een aparte e-learning voor de signalering van arbeidsuitbuiting op vakantieparken.
De e-learnings zijn gemaakt door Defence for Children – ECPAT. Heb je vragen over deze e-learnings of over het signaleren van mensenhandel in hotels of op vakantieparken? Neem dan contact op met Defence for Children – ECPAT: c.verheijen@defenceforchildren-ecpat.nl of 071 516 09 80.
