Product toegevoegd aan winkelmand
Nieuwsoverzicht
Terug naar nieuwsoverzicht
Nieuwsoverzicht

Gedragsbeïnvloeding in Rotterdams openbaar vervoer

Het wordt steeds drukker in de Rotterdamse bussen, trams en metro’s. Hoe houd je het reizen met het openbaar vervoer dan nog steeds aangenaam? Huisregels kunnen hierbij helpen, maar hoe zorg je er vervolgens voor dat reizigers zich aan de regels houden? Het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET wil het gedrag van reizigers beïnvloeden. Medewerkers van RET volgen daarom de CCV-training gedragsverandering.



Beleidsmakers, leidinggevenden en communicatieadviseurs leren in 4 cursusdagen over gedragsbeïnvloedingsmechanismen en nalevingscommunicatie. Die kennis passen ze toe op een concreet vraagstuk uit hun eigen beroepspraktijk. Zo leren ze reizigers te verleiden tot het gewenste (reis)gedrag.