Product toegevoegd aan winkelmand
 
Terug naar nieuwsoverzicht

Campagnemateriaal beschikbaar voor landelijke inleveractie wapens 2021

Drop je knife en doe wat met je life. Dat is de overkoepelende slogan van de landelijke inleveractie wapens 2021. De primaire doelgroep bestaat uit jongeren van 12 tot 25 jaar. Zij worden niet alleen bewust gemaakt van de risico’s van wapenbezit, maar ook aangemoedigd hun wapen in te leveren.

De inleveractie wordt zowel landelijk als lokaal met campagnemateriaal ondersteund. Het ontwerp van het campagnemateriaal sluit aan bij de belevingswereld van de primaire doelgroep, omdat rapmuziek bij hen populair is. De lokale en landelijke campagne gaan van start op 13 september, 4 weken vóór de inleverweek, en lopen door tot en met 17 oktober.

Campagnematerialen

Er is niet alleen campagnemateriaal beschikbaar voor de primaire doelgroep. Er is ook materiaal beschikbaar voor de secundaire doelgroep: de sociale omgeving van de jongeren. Denk daarbij aan de school, het jongerenwerk en de ouders. Ook zij kunnen de norm uitdragen dat wapens niet normaal zijn in onze samenleving en het inleveren van wapens aanmoedigen.

Bekijk de campagnematerialen

De campagne en inleveractie worden georganiseerd door het ministerie van Justitie en Veiligheid. De focus ligt primair op het inleveren van steekwapens en nepwapens, maar gemeenten kunnen ervoor kiezen ook vuurwapens aan de lokale reikwijdte toe te voegen. Meer informatie over de inleveractie vind je in de toolbox Wapens en Jongeren.

© Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid